HRP visjon og verdier
Vår visjon er perfekt bruk av
samfunnets ressurser
Hvorfor har vi en visjon?
Vi er praktiske folk. Våre røtter er i prosjekt- og byggeledelse. Men vi er ikke bare det. Alt vi gjør, hvordan vi gjør det og innsikten vi har er i rask endring. Fra analyse til anlegg, fra anskaffelse til drift.
Vi er fortsatt praktiske i bunn, men vi er en kompetansebedrift. Vi bruker ny teknologi, kunstig intelligens. nye erfaringer, ny kunnskap, møter nye utfordringer.
HRP sin rolle er knyttet til norsk samfunnsbygging, til offentlige og private aktører – vi jobber for de som utvikler, planlegger, beslutter og gjennomfører.
I dag jobber vi mest med oppgaver innenfor bygg, infrastruktur, planlegging, arealutvikling og klimatilpasning. Områder som avgjør kvaliteten på vårt samfunn og felles fremtid. Men vi er også ledere innen for eksempel velferdsteknologi, offentlige anskaffelser, energiledelse, innføring av elektronisk pasientjournaler, sikkerhetsrådgivning, kulturminnerådgivning og mer.
Hvorfor en visjon? Nettopp fordi alt vi gjør endrer seg fort, alt vi er involvert i endrer seg fort – men vår idé er den samme. Fra tidligfase via byggeplass til nye forretningsområder. Vår idé om perfekt bruk av samfunnets ressurser er det vi tilfører våre kunder, samler våre tanker og setter retning.

Hvorfor "Perfekt bruk av samfunnets ressurser"?
Fordi ressursene i alle prosjekter og tiltak er begrensete, men målene skal nås.
«Perfekt bruk av samfunnets ressurser» betyr null sløsing, null negative avvik, 100% bærekraft og 100% måloppnåelse.
Vår visjon er det vi strekker oss etter og gir en retning for utvikling, kompetanse, kultur og nytenking. I dag er vår praktiske tilnærming å bidra til riktige beslutninger, hver gang. HRP er konsulenter, ledere og spesialister på utbyggerens og utviklerens side av bordet, i alle faser av et prosjekt.
Vi er riktige beslutninger i arbeid.
Verdiene vi skaper er et resultat av våre folk og vår kultur.
Vår viktigste ressurs er våre ansatte. Fornøyde medarbeidere gir oss mulighet til å levere kvalitet og utvikling. Den ansatte er den virkelige verdien i selskapet og vi skal gi dem de beste forutsetninger for å løse oppgavene de får og gode muligheter til å leve et godt liv.
Vi skal skape vekst for HRP ved å være kundens foretrukne samarbeidspartner og ved å levere kundeverdi mest mulig effektivt. Kundeverdi oppnår vi ved at den enkelte ansatte er nysgjerrig, ansvarlig og respektfull.
Våre verdier har styrt oss i tjue år
Endringsvilje. Vi er alltid i bevegelse – vi tør!
Fremgang. Vi tar med oss kunnskap fra fortiden og utvikler fremtiden.
Arbeidsglede. Vår arbeidsglede og raushet skaper resultater.
Hva betyr Great Place to Work?
GPTW er en sertifisering som baseres på en anonym undersøkelse blant alle ansatte. HRP har valgt å bruke GPTW for å måle egen organisasjon sitt syn på HRP som arbeidsplass.
Våre nåværende og fremtidige medarbeidere er avgjørende viktige for oss, derfor er vi stolte av å ha sertifisering som Great Place To Work.
HRP er sertifisert som Great Place To Work for sjette år på rad. Undersøkelsen viser opplagt at vi har forbedringspotensial og vi jobber konstant med forbedringer basert på dette.
Arbeidsfilosofi og etikk
Forretningsetikk handler om hvordan vi oppfører oss mot hverandre og verden rundt oss. De etiske retningslinjene danner fundamentet for kulturen vår og skal ligge til grunn i alle våre handlinger.
Vår suksess er bygget på en organisasjon med ambisiøse mål med høyt presterende rådgivere som aldri går på kompromiss med sin egen integritet og sine verdier.
Hver og en av vår ansatte er en verdifull og nødvendig bidragsyter til å forvalte vår forretningsetikk og retningslinjer i tråd med disse prinsippene.
Kundesyn og kundeløfte
Suksess kan måles i hvor entusiastisk våre kunder anbefaler oss videre til andre.
Vi skal møte alle kunder ved å forvalte deres tillit på best mulig måte, ved å levere som avtalt og ved å bistå riktig beslutning. Vi skal forvalte våre kunders interesser som om de var våre egne interesser.