Visjon og verdier
samfunnets ressurser
En visjon som passer med vår ambisjon om alltid å være i bevegelse
Perfekt bruk av samfunnets ressurser. Vår visjon er det vi strekker oss etter. En drivkraft. Et punkt der det er null sløsing. Null negative avvik. Hundre prosent bærekraft. Hundre prosent måloppnåelse.
Vårt viktigste bidrag på den veien er riktige beslutninger. Hver gang. Alltid. Derfor tenker vi på det vi gjør før beslutningen, der forutsetningene legges, der innsikten og viljen til å tenke nytt finnes. Så ser vi at selve beslutningen krever best mulig og tydeligst underlag. Enkelt tilgjengelig. Beskrivende. Der alternativene er klare.
Etter beslutning kommer det selvsagt mange små og store avgjørelser, men summen er å levere beslutningen slik at gevinsten blir optimal. Tid. Økonomi. Kvalitet. Brukermedvirkning. Potensialet for bærekraftig drift og vedlikehold. LCC.
Våre verdier har styrt oss i tjue år
Vi skal skape vekst for HRP ved å være kundens foretrukne samarbeidspartner og ved å levere kundeverdi mest mulig effektivt. Kundeverdi oppnår vi ved at den enkelte ansatte er nysgjerrig, ansvarlig og respektfull.
Fornøyde medarbeidere gir oss mulighet til å levere kvalitet og utvikling. Derfor måles suksess i hvor entusiastiske våre folk er over å jobbe i HRP. Den ansatte er den virkelige verdien i selskapet og vi skal gi dem de beste forutsetninger for å løse oppgavene de får og gode muligheter til å leve et godt liv.
Arbeidsfilosofi og etikk
Forretningsetikk handler om hvordan vi oppfører oss mot hverandre og verden rundt oss. De etiske retningslinjene danner fundamentet for kulturen vår og skal ligge til grunn i alle våre handlinger.
Vår suksess er bygget på en organisasjon med ambisiøse mål med høyt presterende rådgivere som aldri går på kompromiss med sin egen integritet og sine verdier.
Hver og en av vår ansatte er en verdifull og nødvendig bidragsyter til å forvalte vår forretningsetikk og retningslinjer i tråd med disse prinsippene.
Kundesyn og kundeløfte
Vår kjernevirksomhet er å hjelpe våre kunder til å fatte riktige beslutninger. Vår suksess måles i hvor entusiastisk de anbefaler oss videre til andre kunder og samarbeidspartnere. Det er kunden (vår oppdragsgiver) vi skal sette i sentrum og spille gode i sin organisasjon.
Vi skal møte alle kunder ved å forvalte deres tillit på best mulig måte, ved å levere som avtalt og ved å bistå riktig beslutning. Vi skal forvalte våre kunders interesser som om de var våre egne interesser.