Søk

Oppvekst

HRP Barnehage

Vi har bred fagkompetanse innenfor oppvekst og kommune og kan bistå med analyse, omstillingsprosesser, effektivisering, utvikling og ledelse.

Et bredt fagmiljø gir kommunen hjelp i alle faser

HRP har et bredt fagmiljø som kan ta kommunen gjennom alle faser i et prosjekt, fra utredning og behovsanalyse, til forprosjekt, konkurranse og gjennomføring. 

Gode barnehager skaper et godt nærmiljø. I HRP tar vi dette på alvor og jobber for at et hvert barnehageprosjekt skal ses i sammenheng med kommunens øvrige behov. Behov for tilknytning til andre viktige funksjoner, sambruk av lokaler og ressurser, muligheter for nye og bedre løsninger, og ikke minst en helhetlig tenkning rundt barnehagen som knutepunkt i et nærmiljø.

Barnehageansatte har ofte en god oppfatning av hva som fungerer best

Legg til din overskrift her

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Legg til din overskrift her

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

HRP sin visjon er perfekt bruk av samfunnets ressurser. Det innebærer å gjøre riktig både før, under og etter alle beslutninger. Brukermedvirkning er en sentral del av denne prosessen.

Et vellykket prosjekt
har fornøyde brukere!

  • “Hvorfor har de gjort sånn?”
  • “Dette ville aldri vi valgt…”
  • “Hvorfor var det ingen som spurte oss, vi vet jo at dette ikke fungerer…”

Slike reaksjoner er det enkelt å gjøre noe med! Spør de som skal bruke bygget, levere tjenestene og har erfaring med hvordan hverdagen ser ut.

 

I HRP er vi opptatt av å levere de beste prosjektene!

Ofte vurderes dette utifra målbare kriterier som økonomi, miljøambisjoner, omfang eller lignende. For oss er de faktorer grunnleggende, men et prosjekt er bare helt vellykket når brukerne er fornøyde!

Tidlig, bred og seriøs brukermedvirkning – hvordan gjør vi det?

I HRP starter vi med å kartlegge hvem som er brukere og interessenter i hvert enkelt prosjekt og deretter lager vi en helhetlig plan for hvordan alle disse kan, bør og skal medvirke i de ulike fasene.

Vi oppnår engasjement og eierskap tidlig i prosessen.

Vi får brukernes stemme med på et tidspunkt hvor det er lettest å gjøre endringer, tilpasninger eller finne bedre løsninger. 

Jo senere i et prosjekt brukernes tilbakemeldinger tas med, jo mer omfattende og kostnadskrevende er det å få til endringer.

Ved å ta brukerne med så tidlig som mulig får arkitekter, ingeniører og prosjektledelsen mulighet til å avdekke hva som er viktig, hvorfor det er viktig, og vi er flere kloke hoder som sammen kan finne mulige løsninger.

Vår erfaring er at brukermedvirkning gir bedre forutsetninger for å lykkes;

  • færre endringsmeldinger
  • mindre kostnadskrevende endringer
  • fornøyde brukere når bygget tas i bruk.

 

De fleste prosjekter krever prioriteringer og valg…

Derfor er det viktig å ha med brukerne når det må prioriteres mellom løsninger, kompromisses eller endres.

Det er lettere for alle parter å være fornøyd med å ikke få alle ønsker oppfylt når man har vært en informert part i hele prosessen, har blitt hørt når valg skal tas, og fått lov til å si fra hva man mener er viktig når noe må kompromisses.